Hűtési problémák, miért melegszik a hűtővíz. A motor túlmelegedésének okai.
Gyorsan melegszik a hűtővíz a kocsidban, tudd meg mire kell figyelni
Állandó mozgása a motornak hőt termel a magas hőmérséklet tönkreteszi a motor az alacsony hőmésréklet pedig szintén kedvezőtlen. Így nincs más lehetőség, mint állandó „üzemi hőmérsékleten” tartani az autó motorját. Általában ez 90 celsius az állandóság stabil fenntartása érzékeny rendszerek összehangolt munkájával garantálható a motortérben.
A hűtőrendszer meghibásodása azonnal feltűnik, ha nem a műszerfalon veszed észre, akkor a motorháztető alól szivárgó füstből.
A motor túlmelegedésének leggyakoribb okai
Hűtővíz szivárgás
A hűtővíz alacsony szintjét egyszerűen egy a rendszerben keletkezett lyuk okozhatja. Bárhol előfordulhat, elfáradhat a cső vagy a radiátor, víz pumpa tehát bárhol. Azt hogy hol enged a hűtővíz könnyen megfejthető. A hibás részt pedig azonosítás után csak pótolni kell.
Termosztát meghibásodás
Az autó termosztát lényegében egy vezérlő egység kicsi és egyszerű, két állapot között váltakozik nyitott és zárt. Egy idő után elfáradhat a szerkezet és nyitott vagy zárt állapotban ragad.
Ha a termosztát nyitott helyzetben meghibásodik, akkor folyamatos hűtőfolyadék áramlást tesz lehetővé a hűtőbe, ami miatt a motor nem működik megfelelően, más alkatrészek pedig extra kopást okoznak. Ebben a helyzetben a jármű nem lesz képes elérni az üzemi hőmérsékletet.
A probléma észrevételének néhány módja, ha a hőmérsékletmérő a C jelző körül lebeg, ha a motorellenőrző lámpa kigyullad, vagy ha a fűtés hűvösen fúj, vagy csak egy kicsit meleg, de nem meleg.
Ha a termosztát zárt helyzetben meghibásodik, a hűtőfolyadék áramlása teljesen blokkolódik, és a motor túlmelegszik.
Ebben az esetben a műszerfalon egy lámpának kell felbukkannia, észreveszi, hogy a hőmérsékletmérő H-hoz közelebb van, a H-n marad, vagy nagyon gyorsan H-be ugrik vezetés közben, és a termosztátot azonnal cserélni kell.