Az Antarktiszi Lada Niva
Lada Niva a Déli Sarkon
A Lada Niva szívós egy jármű, de mennyire? Ezt a kérdést tehették fel egymást között a Lada gyár mérnökei mikor 1989 -ben úgy döntöttek, hogy elküldenek egy Lada Niva 1.6 -ot az Antarktiszra kizárólag tesztelési célból...
végül annyira megkedvelték az ott dolgozó kutatók, hogy a teszt üzem után kérvényezték a Lada Niva további szolgálatát (más néven Déli sarkvidékre).
A Déli sarkvidék a világ legszélsőségesebb területe a tudományos kutatóállomások személyzetén kívül lakatlan területnek számít. Sem ember, sem autó nem bírja a jeges, zord áltagban -50 fokos éghajlatot.
Kisebb átvizsgálás és az alkatrészek technikai frissítése után 1990 -re leszállítottak a Lada Nivát az Orosz sarki kutatóintézetbe. Az állomások közötti személy, teher és információ szállítást segítette. A nem mindennapi megpróbáltatások ellenére az Antarktiszi Lada Niva összesen 40.000 kilométert tett meg 1990 és 2005 között. Általában -54 és +4 fok között ingadozott a hőmérséklet így bírt ki 15 évet az orosz terepjáró. Ezzel a világon a legtöbb időt eltöltő autó lett a Déli sarkvidéken. Az autó 2005 -ben visszatért Moszkvába kisebb helyreállítások után az AVTOVAZ Múzeumban van kiállítva.