Lada Niva Cabrio változtatok
A Lada Niva Cabrio változatok és történetük
Lada Niva varázslatos formájával és érdekes megoldásaival az egész világot meghódította ezzel együtt sok autórajongót ihlettett meg. Ezt meglovagolták és mai napig lovagolják az autóműhelyek és autókereskedők.
Így volt ezzel a legnagyobb Lada kereskedő cég Franciaországban a Jan Jak’s. Ugyanis 1982 -ben elkezdett Plein Soleil divat kabriókat árulni. A mezei Nivákat építették át kabrió változatra a szintén francia kocsiépítő Lebranchu garázsban ezeket az átépített modelleket pedig a Pock kereskedő hálózat érékesítette. A Lada Niva alapokon nyugvó kabrió szülemények a Ladához hűen egyszerűen készültek – A karosszéria hátsó részét levágták és merevítőket tettek be. Mindezt megspékelték benzintakarékos Renault motorokkal. Annyira jól sikerült ez a kombináció, végül 1000 autó gyártottak le 1989 -ig.
A német Niva Carbrio
Úgy néz ki a világ több pontján is megirigyelték a Franciák Niva Cabrio változatát. 1983 -ban egy évvel a francia változat debütálása után bemutatták a német példányt is. Szintént az ottani Lada importőr volt a megrendelő és a német GWS fejlesztette ki a járművet. Ebben a példányban megszabadultak a hátsó burkolattól és kiegészítették egy bukócsővel a merevség miatt. Az autó teljes hátsó részét átépítették például lámpákat a hátsó lökhárítóba tették át. Az így keletkezett hátsó részt felpakolták kényelmes ülésekkel és kipárnázták az oldalsó lemezt is. Kapott külső műanyag borítást körbe az újdonsült Cabrio és széles könnyűfém felniket az összekép kedvvért. Az így elkészített Lada Niva Cabrio fényűző és igazán magasztos megjelenést kapott, ez az árán is meglátszott mivel 2-szer olyan drága lett, mint az alap Niva. Ez volt az oka, hogy nagyon kevés darab készült el végül.
A német Niva Cabrio II. Felvonás
Úgy látszik nem hagyta nyugodni a szovjet kocsi importőreit a sikertelen első verzió és 1985 -ben újra próbálták, amit a 90 évek elejéig gyártásban is tartottak. Ennél a modellnél az átalakítást a Brémai Thiele Spezialfahrzeugbau GmbH német cég végezte. Kettő válrozatban volt elérhető a Cabrio L és Cabrio UT. Az utóbbi verziónak nem voltak hátsó ülései. A csomagteret pedig válaszfallal választották el az első ülésektől. Az L változat volt a négye üléses Cabrio változat, ehhez a típushoz járt fényszórótörlő és hátsó biztonsági övek (ez akkoriban nagy plusz volt). Ha pedig ez sem lett volna elég elérhető volt: szervokormány, sportbőr Recaro ülések, padlószőnyeg, széles gumik, könnyűfém keréktárcsák, csörlő és minden, amit csak lehetet rakni akkoriban egy Lada Nivára. 1985 és 1987 között 600 kabriót készítettek el. A legtöbbet Nyugat és Kelet Németországban adták el, de exportra is volt igény főleg Oroszországba.
Lada Niva Cossak Cabriolet
A Kabrió Lada Niva őrület a kis szigetországra is eljutott így 1987 -ben Nagy-Britanniában is kiadták a Lada Niva Cossak Cabriolet néven futott a Cossak név takarta az Angliában forgalmazott feljavított Lada Nivát. Ez fejlettebb és felszereltebb volt az alap Lada Nivákhoz képest. Kapható volt tetőablak, könnyűfém felni, műanyag kerékszélesítők. Ezt a verziót egészítették ki a Kabrió opcióval, amit az egész forgalmazási időszak alatt elérhetővé tettek.
Voltak még kisebb nagyobb műhelyekben próbálkozások a Lada Niva nyárias verziójára, de sajnos ezek nem voltak akkora volumenben elérhetőek, mint a fent említett gyártói és forgalmazói változatok. A 90-es években még Oroszországban feltűnt egy változat, ami a Niva hosszabbított alvázán alapult, de z is csak korlátozott számban volt elérhető.